איך להתגבר על שברון לב  

שאלות נפוצות

האם אני יכול להיות יהודי ולהאמין בישוע?

07/09/2022

האם את/ה יכול/ה להיות יהודי/ה ולהאמין בישוע? בואו נכיר את ג'ורדן, רונית וג‘וני.

ג'ורדן גדל בבית יהודי, אבל שנא את בית הספר היהודי ונכשל לפני בר המצווה שלו. הוא התאהב באמנויות והחל לרדוף אחר קריירה בתיאטרון. הוא גם החל להתעמק בדתות המזרח, אשר ריתקו אותו. עם זאת, הוא עדיין הרגיש ריק, למרות הצלחת הקריירה שלו. יום אחד סיפר חבר לג'ורדן על ישוע ונתן לו ספר תנ״ך. זמן קצר לאחר מכן קיבל ג'ורדן את ישוע כמשיח. האם ג'ורדן עדיין יהודי?

רונית גדלה במשפחת קונסרבדוקסית, שמרה על כשרות ואהבה להיות יהודייה. היא חשה בנוכחות אלוהים בבית הכנסת אך התפללה ולא שמעה ממנו. היא הרגישה ריקה ומרוחקת מאלוהים. לאחר מכן הפכה בת דודתה למאמינה בישוע, מה שהוביל את רונית לחקור יותר את המשיח. אחותה קראה עליה תיגר ללמוד דווקא יותר על היהדות ולשים את השאלות על ישוע בצד, ולכן החליטה רונית להיות דתייה יותר. במהלך הזמן הזה, היא גילתה את הנבואה בתורה שהמשיח יהיה "נביא כמו משה" (ספר דברים פרק י“ח פסוק 15). לאחר שקראה את הברית החדשה, הגיעה רונית למסקנה שאף אחד לא מתאים לתיאור הזה יותר מישוע. האם רונית עדיין יהודייה?

ג'וני גדל במשפחה יהודייה אורתודוקסית בדרום אפריקה. הוא התפלל (על פי המנהגים) מדי יום ולקח את קיומו של אלוהים כדבר מובן מאליו. הוא החל בקריירה בתחום הפרסום, מה שגרם לו להיות ציני ומיואש מהחיים. אז הוא החל לחגוג ולהתמקד בהתעשרות. גם זה לא הוביל לשום מקום, וג'וני נעשה יותר ויותר חסר שביעות רצון. אך יום אחד, הוא התחיל לקרוא בספר תנ״ך שחבר נתן לו. הוא שם לב שנפשו מגיבה בשמחה הולכת וגדלה לדברי ישוע. עם דמעות זורמות במורד פניו, הוא חשב, אף אדם לא דיבר כמו האיש הזה. הוא החל ללמוד את התנ״ך ומצא נבואה אחר נבואה שישוע הגשים ומילא. הוא החל להאמין בישוע כמשיחו וגילה שחייו השתנו. האם ג'וני עדיין יהודי?

שקול/י את הרקעים והחוויות השונות של ג'ורדן, רונית וג'וני. בנקודות שונות בחייהם, הם היו דתיים, לא דתיים, חיפשו את אלוהים, לא חיפשו את אלוהים, נכחו בבית כנסת או הלכו אחר ביטויי אמונה דתית שהיו מאוד לא יהודיים. אם היית שואל/ת אותם במהלך אחת מהנקודות האלה, ״האם אתה עדיין יהודי?״ הם היו עונים: ״את/ה צוחק/ת עליי? ברור!״

כל אחד משלושתם נקט באומץ צעד של אמונה שהיה מנוגד לדרך שבה גדל/ה. למרות זאת, הם בחרו מתוך מחויבות פנימית עמוקה להאמין בישוע בכל מקרה. הם גילו שהוא היה הדלת לנוכחותו של אלוהי ישראל.

אם הייתם שואלים את ירדן, רונית או ג'וני על זהותם היהודית כיום, הם היו אומרים לכם שיהדותם העמיקה, הושלמה ואף התגשמה באמצעות ישוע יותר מכל מה שחוו בעבר.

ולמה עוד אפשר לצפות? אם ישוע הוא המשיח היהודי של ישראל, מה יכול להיות יותר יהודי מאשר ללכת אחריו?